Nemrégiben egy hoax e-mail keringett az interneten: a leírás szerint az 1930-as években épült orosz K-7-es óriásrepülő látható az alábbi képeken. További részletek a képek után!
Az illusztrációkat készítő kreatív elmék elkészítették a K-7 és a V-7 vagyis a "Birodalmi repülő csészealj" találkozását is!
Tény, hogy valóban létezett a K-7 vagy Kalinin-7, azonban a fentebb látható képek csupán felturbózott, számítógépes illusztrációk, melyek elég messze állnak a valóságtól.
Az 1930-as években a szovjet hadsereg vezetésében merült fel az igény egy óriás repülőgép építésére. Az akkori katonai és polgári légi fölény megszerzése volt a cél. Ekkor születtek meg Konsztyantyin Kalinin repülőgép tervező fejében a Kalinin-7, egy óriási elliptikus szárnyú repülőgép tervei. A tervezői koncepció "mindent a szárny" elvre épült. Kalinyin úgy döntött, hogy az eredeti tervekben szereplő faváz szerkezet helyett, az összes szerkezeti elemet hegesztett króm-molibdén csövekből (a Szovjetunióban először itt alkalmazták) készítik, míg a repülőgép külső borítása dúralumínium lemezből készült (szárny fesztáv 53 m, felülete 452 m2). Mivel akkoriban a sugárhajtóművek még csak tervezés-fejlesztés alatt álltak, a gépet hét légcsavaros, orosz gyártmányú, vízhűtéses ( Mikulin) motorral szerelték fel.
A K-7-es első repülésére 1933 augusztusában került sor. A 10 felszállása során sok technikai probléma merült fel és ezt követően novemberben 15 főnyi legénységgel a fedélzetén lezuhant.
Az óriás repülőgép katonai és polgári célú felhasználását egyaránt tervezték, de a lezuhanás után a projektet parkoló pályára állították. Kalinint, a tervezőt, a sztálini tisztogatások keretében 1938-ban megölték.
A képeken jól látható, hogy az eredeti K-7 hét motorral rendelkezett ,szemben az illusztráció 12 motorjával és tűzereje is jóval szerényebb volt, mint a felturbózott változatnak.
Legénység: minimum 11 fő
Kapacitás: 120 utast polgári konfiguráció
Hossz: 28 m
Fesztáv: 53 m
Szárnyfelület: 452 m²
Üres tömeg: 24400 kg
Tömegének: 38.000 kg (83.776 £)
Hajtómű: 7 × Mikulin AM-34F V-12 dugattyús motorok, 560 kW (750 LE)
A K-7 névre keresztelt nehézbombázó projekt igen magas szintű biztonsági besorolást kapott, így mindössze ez a néhány felvétel maradt fent az utókor számára.